Ronda-ronda

Dah lama tak ronda2 ngan famili sejak xcident dulu… mcm fobia pon ada nak ronda2 nie… tambahan pulak keta pinjam, tak leh le buat cam keta sendiri…

Dan dlm tempoh masa tu juga… aku sibuk sket ngan shoot org kawin dlm musim cuti skolah yg lepas… dah abih shoot, sibuk edit album pulak… letih tu mmg letih, tapi dpt la tambah duit poket sket…

minggu nie… aku curi masa utk merehatkan diri… jadik aku ajak famili aku gi ronda2… sbb tada arah tuju, aku ajak gi Baling, dah lama tak ke sana…


nie je gmbr kat Baling… aku suka bukit yg ada dekat pekan Baling tu…

Lps tu… ingat nak ke Pengkalan Hulu… tapi disbbkan tersalah jln (gi masuk jln baru)… maka destinasi aku pon bertukar ke Grik… nie le pertama kali aku ke Grik…

Dr pekan Grik tu, ingat nak patah balik ke Baling… kemudian ternampak la pulak signboard Muzium arkeologi, gua Gunung Runtuh, tasik Raban dll… maka bertukar laie destinasi kami…


bila nampak signboard menunjuk arah ke gua… kami masuk… tapi tak dpt sampai ke gua2 tu, krn gua tu belum dikomersialkan laie mcm Gua Tempurung dan Gua Kelam… laie pon arah yg ditunjukkan mengelirukan…

Lps tu kami singgah muzium arkeologi Lenggong… kat sini banyak ceritakan tentang aktiviti arkeologi di Lenggong sehingga terjumpanya Perak Man… nak tau pasal Perak Man..?? kena la gi muzium tu…


Ifty mencuba bakat arkeologinya…


replika rangka yg dijumpai semasa aktiviti arkeologi…


Sempat berenti kat kebun getah.. ajar anak2 pasal pokok getah… ekotourism.. hehehe..

Pemandangan jambatan Raja Nazrin yg merentasi Tasik Raban… awek dlm gmbr tu tgh layan jiwang kot… duduk sorang2 jaa.. sib baik aku gi ngan famili.. hehehe..

Dah lps Tasik Raban, terus ke pekan Kuala Kangsar… makan2 kat situ… dan tangkap2 gmbr…

kat situ ada plak bot river cruise yg bawa pusing2 kat sg Perak… naik, jgn tak naik…


Bot nak melintas jambatan yg menghubungkan K.Kangsar dan Sayong…

lps dr tu, kami pon balik semula ke P.Pinang melalui lebuhraya… seronok juga bila dah gi ronda2 nie… terasa dpt semangat baru, fikiran pon kembali segar…

selain matlamat ronda2 nie utk rehatkan minda… ia juga sbb nak test keta baru… hehehe…

3 Comments

Filed under Fotofolio

3 responses to “Ronda-ronda

  1. aku daaah agak…aku daaah agak musti die letak jugak gambo 306 dia…errr 406 kowt..ntah mungkin jugak 506 agaknya..kekekeke

  2. s41452

    heh heh heh… gmbor yg last tu memang lawa sebab ada lambang singa baru kat sebelah

  3. Aziz

    Tak kira…ari sabetu ni nak merasa kete baru…musti sodap kan mean..kan…hehe…

Leave a Reply

