PIKOM, Ekonomi & H1N1

PIKOM dtg laie ke PISA di P.Pinang… walaupon dikatakan ekonomi kurang baik pd masa nie… tapi aku tgk, tetiap kali ada PIKOM… berduyun2 org akan pergi… ramai yg bershopping sakan, berkotak2 depa angkut… tangan kiri kanan penuh ngan barang… dan ada juga yg cuci mata atau sekadar nak amik tau ttg barangan keluaran terbaru, mcm aku le.. **(tapi tada duit nak beli yg sebenarnye… ishkk..)

Bila tgk keadaan mcm nie… rasa2 mcm kita nie tada masalah ekonomi plak…

Sblm nie, aku ada gaks terpikir nak shoot kat PIKOM… teringin nak amik gmbr yg ada motion blur utk tunjukkan org ramai berduyun2 di PIKOM… tapi disbbkan aku sorang.. malas laks nak bawak kamera…

Kali nie, Fahmi ajak gi shoot, maka aku mmg tak tolak peluang nie…. Fahmi siap ngan vest photographer, laptop.. dah sebijik mcm photojournalist…

Aku tingin buat gmbr mcm kat bawah nie… tapi ari tu tak bawak tripod.. maka gmbr nie kategori tak menjadi sgt…

masa dok shoot tu… aku tgk ramai gaks yg pakai mask utk berlindung dr wabak H1N1 yg skang nie semakin berkembang pesat di negara kita… tambah pulak tempat yg sesak dgn org mcm kat PIKOM tu… tak tau sapa2 dlm tu mungkin ada pembawa virus tu tanpa dia sendiri yg sedar…

Peh tu, terdatang plak idea nak shoot subjek org pakai mask nie… kebetulan kat situ ada la plak signboard yg tulis “anti-virus”… aku dan Fahmi pon melekat kat situ utk dptkan gmbr…

walaupon gmbr nie bukan taraf Reuters, tapi taraf2 Kosmo ada tak..?? hehehe…

4 Comments

Filed under Fotofolio

4 responses to “PIKOM, Ekonomi & H1N1

  1. Ehm…kosmo? idok le kome mean…ni dah tahap “Boston.com” ni mean….gambaq #3, #5 & #6 tu memang style ang la mean….

  2. azmeanaziz

    style aku..?? uishh… aku ada style kaa… idak perasan la pulak.. hehehe… pape pon.. style aku nie… harakah pon tamo amik… mcm shoot ngan compact jaa…šŸ™‚

  3. hehehe..walaupun berbekalkan wide lens ja,tp hasilnya superb la bro..xpyah nak edit sampai 2 bln..oopppsss…sori….nantikan update aku nanti…

    • azmeanaziz

      rasa rugi ja tak bawak telelens ari tu… kalau tak laie gmbr lawa2… hehehe… uishh.. edit 2 bulan, lama tu.. 2 bulan ok laie.. dr berbulan2 dan berbulan2…šŸ™‚

Leave a Reply

