Kilat : MarkII

Post sblm nie aku shoot kilat pd waktu mlm… dan kilat yg jenis ‘malu2’ nak diambil gmbrnya…
kali nie aku shoot time siang plak… dan jenis kilat yg fotogenik….

waktu mlm aku guna setting ISO400-800, f5.6-8, BULB dan 3-5 saat bukaan… dan waktu siang pulak ISO100, f22, BULB dan 2-4 saat bukaan… shoot waktu siang, lebih senang utk over expose, jadi kena pandai2 le mengagak waktu bukaan shutter…

disebabkan kita tak tau bila akan berlaku kilat, dan kat mana kilat tu akan turun, maka mmg bnyk frame juga yg digunakan… dan banyak pulak yg tak menjadi…

Oleh sbb aku guna f22, maka tolong maafkan le segala dust kat gmbr nie… malas aku nak clone dlm PS…

kilat dlm 3 dr 4 gmbr di atas, landing di tmpt yg sama… apa sbb ye..??

Leave a comment

Filed under Fotofolio

Leave a Reply

