Jale2 Kelate

Setelah sekian lama merancang nak ke pantai timur, akhirnya termakbul juga rancangan tu.. Kalau ikut, ini le ‘pertama’ kali ke Kota Bharu, sejak dewasa.. yg mula2 dulu masa darjah 1, tak ingat apa2 pon…

Hari Pertama
Bertolak dr Png kul 7 pagi, kul 1 sampai KB… ptg tu jln2 ke Pantai Cahaya Bulan (PCB)…


Pantai dan laut yg sayup mata memandang…


makanan spt udang, ketam, ikan, fishball dll yg dicelup tepung dgn agak tebal…

ada plak kat situ org jual ubat sambil main ular…

Sebelah mlmnya, seorang kawan telah bawa berjalan2 di Wakaf Che Yeh… org sgt ramai kerana mlm minggu…

Hari Kedua
Kuor berjalan menghala ke Terengganu… plan asal nak sampai Penarik menggunakan laluan pantai… motif aku nak tgk kpg org…

bermula dari Bachok..

Asal jumpa kawasan pantai yg keta bole masuk, kami singgah… Pantai Irama, Bisikan Bayu dan beberapa pantai lain…

Tapi yg best… ada pantai lps sikit dr Kpg Tok Bali, dr situ, kami redah masuk jln kampung yg bole muat 1 keta ja, sampai la kuor kat kpg yg bernama Kpg Pachakan…

Kat situ ada la jumpa nelayan baru turun dr laut, dgn hasil tangkapan…

Irfan dan Ifty pon sempat menolong kutip2 ikan…

Sampai Kuala Besut dah pukul 2 lebih… rehat kat Pantai Air Tawar… kemudian balik semula ke KB.. plan ke Penarik tak jadi…

Sampai KB, sempat pi Galeri Seni… indah khabar dr rupa…

kemudian jln2 kat pasar mlm sebelah pasar Siti Khadijah.. jumpa org jual sotong… 1 singgit.. makan panas2, mmg sedap…

Hari Ketiga
Sebelum bertolak balik ke Png… kami pi ke Pasar Siti Khadijah yg tak jauh dr hotel… rasanya pasar nie wajib dilawati kalau ke KB…

terasa kagum ngan pasar nie…

Gmbr2 candid dlm pasar tu…

dah jatuh cinta ngan pantai timur… mungkin akan pergi laie nnti…

2 Comments

Filed under Fotofolio

2 responses to “Jale2 Kelate

  1. kopi

    jatuh cinta dgn pantai timur…?betol ke nih…???
    ayat double meaning nih…..hahahahahha…

    p jalan2 tak ajak kawan2……

    sampai hati hang noooo….

    ishk….ishk….ishk….

    • azmeanaziz

      hehehe… jatuh cinte dgn cik mek molek pasar siti khatijah.. hehe…
      bulan 9 nie nak pi laie.. jom le…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s