BERSIH 3.0 versi Penang

BERSIH 3.0 nie, bukan sj diadakan di Dataran Merdeka, tapi diadakan juga dibeberapa bandar2 lain spt Penang, Ipoh, Melaka, Sabah, Sarawak dll…

Kalau BERSIH 2.0 aku pi KL, kali nie tak minat nak pi, sbb Penang pon ada… kalau semua pakat pi KL, sapa nak pi kat Penang… kan..? hehe…

BERSIH 3.0 di Penang bermula agak awal, sekitar pukul 1 ptg… dan habis pon awal, sekitar 3.30 ptg… perhimpunan diadakan secara aman, semua pakat duduk, dgr ceramah, tepuk tangan dan bersorak… tak ada satu pun insiden yg tak diingini…

Mengambil kesempatan ini utk mengucapkan tahniah buat Polis Pulau Pinang, yg berkerja secara ‘smart’.. tak mcm polis di KL…

Antara gmbr2 di BERSIH 3.0 Pulau Pinang..

Kehadiran di Padang Kota dianggarkan 5-6k org…

yep… semuanya utk “Hari esok yg lebih baik”

Semangat tu…

A Samad Said versi Penang, Sam Att Sait…šŸ™‚

Sapra meja mkn bini dia pon dia bawak… janji kuning…

menguap & mengantuk.. bila dah ‘halal’, mmg tak best pon…

Antara yg menjadi tumpuan lensa2 kamera…

Brader nie OKU, duduk atas moto roda 3 dia… dia OKU fizikal, tapi tak OKU mental… salut brader…!

Seorang penyokong memakai topeng Guy Fawkes.. “Jgn pandang belakang, bila semua org pandang depan…”

Rupanya ramai yg tak paham ttg apa itu demokrasi… apa itu kebebasan bersuara dan berkumpul spt dlm Perlembagaan.. dan tak tau apa yg BERSIH tuntut…

alih2 suruh pi daftar mengundi, suarakan melalui peti undi…

“doh, kalau dah sistem pilihanraya tu pon dah tak betoi, apa guna nak pi daftar… apa guna pi buang undi..??”

sbb tu la BERSIH mintak “bersih”kan senarai pengundi, baiki sistem yg ada.. biar sistem tu jadi betul.. kalau dah semua tu ok, takyah seru, ramai nnti pakat pi daftar jadi pengundi…

Zaman internet nie, rajin2 la membaca… baca dua belah, jgn satu belah… lps tu baru nilai guna otak yg tak OKU tu…

Bebaslah…

Leave a comment

Filed under Fotofolio

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s