Ramadhan

Ada satu mlm tu, lebih kurang jam 11.30 mlm, aku ternmpk sorang pakcik sedang membaca Al-Quran kat tepi kolam renang… tgk gaya, dia bukan org Mesia, mcm org Pakistan jaa…

Tertarik ngan moment yg agak rare tu, aku pon bergegas blk rumah amik kamera… 🙂

Ada satu angle tu, mmg lawa… sbb ada reflection pakcik tu dlm air… tapi yg fail nya, angle tu ‘agak dekat’ ngan pakcik tu… kalau shoot situ, confirm dia tau aku amik gmbr dia…

nie angle alternative yg hampir2 sama ngan angle yg tak berjaya tadi tu…

Tgh2 duk shoot dr angle nie, tetiba aku tengok dia letak Al-Quran, kemudian dia pusing ngadap Kiblat, takbir.. dan terus sujud mcm org solat atas kerusi… aku rasa dia tgh baca ayat Sajadah kot, sbb tu dia sujud sajadah… masya-Allah…

mmg aku respek la kat pakcik tu… dan tiba2 ja rasa diri nie amat kerdil skali…

aku ingat nak buat koleksi gmbr2 ramadhan, ala2 koleksi yg Reuters dan Boston Big Pictures buat tuuu… kalau berjaya, nnti aku postkan.. hehe…

Leave a comment

Filed under Fotofolio

Leave a comment