LIMA 09 : Tourism Carnival

LIMA yg lps2, yg mana aku pi, tak serupa dgn LIMA 09 nie… yg sudah2 tu.. tada aktiviti sgt.. kalau mlm tu.. terus ‘mati’…

Tapi LIMA 09 nie, diadakan karnival perlancongan.. produk2 dr satu M’sia punya negeri dibawa ke Porta Malai… dr barang tradisional, sampai le makanan tetiap negeri ada di situ… yg best bila bole tgk demostrasi buat batik, tenun, mengukir dll…

gmbr bawah nie adalah org asli Mahmeri dr pulau Carey kat Port Klang.. depa nie mmg pakar dlm ukir2 kayu.. watak topeng nie mmg kelakar…

mlm plak, ada pertunjukan kebudayaan… kemudian baru la ada konsert dr para artis… mlm pertama tu artis tak glamer sgt…

mlm kedua baru power sket.. selain Nubhan, ada juga Farhan… tapi yg ‘grand’ ratu rock Ella la….

nak shoot concert nie senang, kalau main shoot ja.. tapi kalau nak dpt lighting yg menarik.. kena la tunggu, dan sedikit tuah…

6 Comments

Filed under Fotofolio

6 responses to “LIMA 09 : Tourism Carnival

  1. superb….nanti bleh buka kelas shoot concert..

    • azmeanaziz

      hahaha.. tak layak laie aku nak bukak kelas… nak ngajar pon tak reti.. tapi kalau nak tau apa2.. tanya jaa… 🙂

  2. Salam hormat;

    Saya dan kira2 20 orang rakan Radio Amatur juga terlibat secara langsung dalam LIMA Tourism Canival 2009 ni, di bahagian Komunikasi dan Pengangkutan untuk VIP, Artis dan Peserta Karnival.
    9 hari kami berkampung di Langkawi.

    p/s: Sebenarnya terdapat 2 venue LIMA Tourism Carnival yg berjalan serentak. Satu lagi di Kompleks Pekan Rabu KUAH.

    • azmeanaziz

      ye, betul tu abg zul.. mmg ada dua karnival, tapi yg kat Porto Malai tu laie happening..
      LIMA nak datang nie, abg zul join laie ke..?

  3. Memang happening. Kebetulan saya bertugas di Awana. Kalau anda perasan, ada kanopi putih berhawa dingin tertulis MEDIA CENTRE , kat dalam tu la saya bertugas mengawal selia komunikasi dan pengangkutan.

    Sebenarnya acara dua tahun yg lepas tu, seumpama Farewell Event untuk Tourism Langkawi yg dibubarkan. So tak tau la, samada tahun ni kami dijemput atau tidak.
    Kali terakhir event under Kementerian Pelancongan yg saya sertai masa bulan 4 tahun lepas, Malaysia Water festival. Kami bertindak selaku Event Safety Marshal. Saya bertugas di pusat kawalan Cenang-di Langkawi Boutique.

Leave a comment